СУД: Продовження дії карантину = продовження притягнення осіб до адміністративної відповідальності за перебування на вулицях без документів, що посвідчують особу та застосування штрафів у розмірі 17 000 гривень.

Фабула судового акту: Розглядуваним судовим рішенням районного суду м. Києва особу визнано винною у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто у сумі 17 000 гривень.

При постановленні рішення Суд дослідив докази адміністративного правопорушення, якими слугували протокол про адміністративне правопорушення, рапорти поліцейських та  відеозаписи з нагрудних камер поліцейських, а також врахував характер та особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність та вирішив, що особа допустила порушення правил карантину, а саме перебувала на вулиці без документів, що посвідчують особу.

Положеннями ст.44-3 КУпАП передбачена відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб»  іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.

Вказана норма КУпАП є бланкетною, тобто відсилає до нормативно-правового акту, а зокрема до ст.29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», яка передбачає можливість встановлення тимчасових обмежень прав фізичних і юридичних осіб та додаткових обов`язків, що покладаються на них.

З урахуванням наведеного, до тимчасового додаткового обов’язку особи можна також віднести, встановлений Кабінетом Міністрів України, обов’язок перебування на вулицях із документами, що посвідчують особу, підтверджують громадянство чи її спеціальний статус, а відповідно порушення  такого обов’язку  стає підставою для притягнення до відповідальності у вигляді штрафу.

При цьому, варто зазначити, що і в даній категорії справ можна зустріти застосування судом ст. 22 КУпАП, що передбачає право суду звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням, визначаючи таке правопорушення як малозначне, що є спірним і неоднозначним та не було застосовано судом при розгляді справи і прийнятті розглядуваного судового рішення. 

Таким чином, для прийняття судового рішення про притягнення осіб до адміністративної відповідальності за перебування на вулицях без документів, що посвідчують особу достатніми та об’єктивними визнано судом такі докази як:  протокол про адміністративне правопорушення, рапорти поліцейських та відеозапис з нагрудних камер поліцейських і саме вказані докази стали підставою для накладення штрафу у розмірі 17 000 гривень.

Автор адвокат Шабельніков Андрій Вікторович

Аналізуйте судовий акт: 

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/10638/20

провадження № 3/753/5022/20

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

«21» липня 2020 р.                                                                                    м. Київ

Суддя Дарницького районного суду м. Києва О.В. Домарєв, розглянувши справу про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого за адресою:  АДРЕСА_1 та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 ,

за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

03.06.2020 року приблизно о 21 год. 10 хв., ОСОБА_1 знаходячись у громадському місці, а саме на стаціонарно обладнаній зупинці для МТЗ, за адресою: м. Київ, Харківське шосе, 166, перебував у стані алкогольного сп`яніння, та висловлювався нецензурною лайкою у бік перехожих та працівників поліції. Також ОСОБА_1 перебував на вулиці без документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство чи її спеціальний статус, чим порушив підпункт 2 пункту 3 Постанови КМУ № 392 від 20.05.2020 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів».

ОСОБА_1 у судовому засіданні свою провину у вчиненні інкримінованого правопорушення визнав та не оспорював обставин викладених у протоколі. Пояснив, що йшовши до дому, перебуваючи у стані алкогольного сп`яніння, проходивши біля зупинки громадського стану побачив, що комусь було погано та поруч перебували працівники поліції. Оскільки він ішов без засобів індивідуального захисту (маски, респіратора) до нього підійшли працівники поліції, які у подальшому склали протокол за ст. 44-3 КУпАП.

Згідно з вимогами ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото-кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Відповідно до положень ст. 252 КУпАП — орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS- CoV-2», на усій території України з 12 березня 2020 року встановлено карантин.

Відповідно до пп. 2 п. 3 Постанови КМУ № 392 від 20.05.2020 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» на період дії карантину забороняється перебування на вулицях без документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство чи її спеціальний статус.

Відповідно ст.41 ЗУ «Про захист населення від інфекційних хвороб» №1645-ІІІ від 06 квітня 2000 року, особи, винні в порушенні законодавства про захист населення від інфекційних хвороб, несуть відповідальність згідно із законами України.

Законом України №530-1Х від 17 березня 2020 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню короновірусної хвороби (COVID-19 )» внесені зміни до КУпАП, який доповнено ст.44-3 — Порушення правил щодо карантину людей.

Відповідно до ст. 44-3 КУпАП, передбачено відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України  «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.

Дослідивши протокол про адміністративне правопорушення серії ГП № 679927 від 03.06.2020 року, рапорти, відеозаписи з нагрудних камер поліцейських, оцінивши всі обставини справи в їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.

Судом об`єктивно встановлено, що ОСОБА_1 перебував у громадському місці без документів, що посвідчують особу та у його діях наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП.

Приймаючи до уваги характер правопорушення та особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, суд дійшов висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Крім того, відповідно до ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» — у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення справляється судовий збір у розмірі 0,2 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 420 грн. 40 коп., який також підлягає стягненню з правопорушника на користь держави.

Керуючись ст. ст. 44-3251,252268,283-285 КУпАПст. 4 ЗУ «Про судовий збір» —

ПОСТАНОВИВ:

Визнати винним ОСОБА_1 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП.

Накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто у сумі 17 000 \сімнадцять тисяч\ гривень 00 копійок на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 420 грн. 40 коп. на користь держави.

Роз`яснити, що у разі несплати правопорушником штрафу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, у порядку примусового виконання постанови з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу відповідно до положень ст. 308 КУпАП.

Строк пред`явлення постанови до примусового виконання три місяці з наступного дня після набрання постановою законної сили.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Дарницький районний суд міста Києва протягом десяти днів.

Суддя                                                                                    О.В. Домарєв

Карантинний штраф за відсутність документів, що посвідчують особу

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *